dimecres, 17 de juny del 2009

BLOOMSDAY

BLOOMSDAY

WORK IN PROGRESS

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Avui 16 de juny de 2009 commemoro el meu particular Bloomsday. Serà un dia a Tarragona, vora la Mediterrània, molt lluny del Dublín de James Joyce.

I ara, en quatre ratlles, et vull resumir un gavadal d’accions i sensacions...

07 : 45h. Abandono el llit. Neteja de boca. Minuts de reflexió personal.

07 : 50h. Abocat al mirall començo la sessió d’ afaitat.

08 : 00h. Sota la dutxa, l’ aigua i el sabó netegen tots els porus del meu cos.

08 : 10h. Vesteixo texans blaus i una camisa de cotó. Calço sandàlies.

08 : 15h. Desdejuni: torrades amb melmelada de figa. Got de soja. Em connecto al món amb “Els matins” (TV3)... Prenc notes per la jornada d’ avui.

09 : 15h. Lectura relaxada de James Joyce. “Retrat de l’artista adolescent”.

Avui és Bloomsday.

09 : 49h. Entro al Facebook (salutació). Endreço mails...

10 : 00h. Endreço notes i papers del despatx. Reviso premsa i revistes...

11 : 00h. Gaudeixo de la música de J. S. Bach (avui: BWV 1080 Die Kunst der Fuge).

Amb aquest microclima musical enllesteixo un poema...

11 : 45h. Estenc una rentadora. Fa calor. Abaixo persianes i condiciono la casa.

12 : 05h. Preparo text al Word. (Work in progress sobre Bloomsday)

12 : 16h. Edito bloc el Quadern del retorn i comparteixo l’ enllaç al Facebook.

12 : 30h. Activo “safareigbook”...

12 : 39h. És hora de sortir a passejar cercant l’ombra... Recullo el diari AVUI.

13 : 30h. Escalfar el dinar. Avui estofat de corder.

13 : 40h. És l’hora de dinar. SI SOU SERVITS?

14 : 00h. Telefono a Magda.

14 : 20h. Notes al “safareigbook”.

14 : 30h. TN migdia...

15 : 30h. Descans.

17 : 00h. Lectura de James Joyce.

18 : 00h. Passeig (enllesteixo la lectura de premsa).

18 : 59h. Torno a entrar al meu “scriptorium” (Notes al “safareigbook”).

19 : 42h. Segueixo la lectura de James Joyce. (I notes al “safareigbook”)

20 : 12h. Surto del meu “scriptorium”. Tanco el meu PC. Paro taula.

20 : 15h. És l’ hora de comentar la jornada amb Magda.

21 : 00h. És l’ hora de sopar: sopa de fideus i truita francesa amb pebrots del Padrón.

(Dels 6, només 3 picaven) SI SOU SERVITS? Telenotícies vespre (TV3)

21 : 40h. “Alguna pregunta més?” (TV3). Riure també és necessari...

22 : 10h. “El paisatge favorit de Catalunya”. (TV3) Contemplem la bellesa natural del nostre país.

23 : 10h. Comentaris i preparar jornada propera...

23 : 35h. “Singulars” (Canal 33). La programació d’ avui ha estat una sorpresa; una monja atípica, la benedictina Teresa Forcades. (Un programa per reveure).

00 : 45h. És l’ hora del descans. Fins demà!

Ja ho veus aquest és l’ horari del meu particular Bloomsday. I si jo fos James Joyce, que no ho sóc) amb aquest esquema escriuria la meva pròpia novel·la. De fet, qualsevol narració està teixida amb fets tan quotidians i senzills com aquests. Ara només falta afegir un 1% de inspiració i un 99% de treball. Això és la literatura!

(Text escrit el 17 de juny, o sigui l’ endemà del Bloomsday)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Etiquetes

Lluiteu contra el correu brossa!

Top Països catalans

Aniversari del meu bloc

Get your own free Blogoversary button!