dimecres, 22 d’abril del 2009

DEMÀ SANT JORDI


Demà sant Jordi: la festa espontània; aquella que celebrem sense vermell al calendari. Només amb el color de l’ amor a la bellesa i a la cultura. Festa d’ una Pàtria que encara no és plena. I per això, per començar a sintonitzar, t’ obsequio navegant –home o dona– aquest fragment deliciós del seu llibre El jardiner. Ara ja és teu, gaudeix-lo!

«Vaig collir la teva flor, oh, Món!

La vaig estrènyer contra el meu cor i em quedà clavada l’ espina.

Quan s’ acabava el jorn i ja s’ enfosquia,

la flor era marcida, però em quedava el dolor.

D’ altres flors d’ orgull i perfum vindran a tu, oh, Món!

Però per a mi ja ha passat el temps de collir flors,

i, a través de la fosca nit, no tinc la meva rosa;

sols em resta el dolor.

© Rabindranath Tagore, escriptor, poeta, compositor i filòsof indi (1860 – 1941); guardonat amb el Premi Nobel de Literatura, l’ any 1913.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Etiquetes

Lluiteu contra el correu brossa!

Top Països catalans

Aniversari del meu bloc

Get your own free Blogoversary button!